Gdzie się znajdujemy?

Maps Google

Czynności notarialne Notariusz Piotr Faron Kraków

Informacje ogólne

Na mocy obowiązującej ustawy z dnia 14 lutego 1991 roku Prawo o notariacie (tekst jednolity: Dz. U. 2008 rok, Nr 189, poz. 1158 z późn. zm.) magister Piotr Faron, zgodnie z zakresem swoich uprawnień, wykonując zawód notariusza powołany został do dokonywania wszelkich czynności notarialnych. Sporządzane przez niego dokumenty mają charakter pism urzędowych.

Ogóle zasady działalności kancelarii:

• Językiem podejmowanych działań notarialnych jest język polski. Na życzenie zainteresowanych Stron istnieje możliwość przeprowadzenia czynności dodatkowo w języku obcym, ale sytuacja taka wymaga obecności tłumacza przysięgłego.
  • Przy dokonywaniu czynności notarialnych, które niosą ze sobą skutki prawne, notariusz Piotr Faron dba o odpowiednie zabezpieczenie praw i interesów każdej z zainteresowanych stron oraz osób pośrednio z czynnością związanych.
  • Czynności notarialne dokonywane są w siedzibie Kancelarii przy ul. Tadeusza Kościuszki 40/1. W szczególnych okolicznościach mogą odbywać się poza biurem.
  • Notariusz Piotr Faron bezpłatnie udziela zainteresowanym Klientom pełnych informacji na temat podejmowanych przez nich czynności notarialnych.

Rodzaje podejmowanych czynności:

W ramach nadanych uprawnień Kancelaria Notarialna oferuje usługi z zakresu:

• sporządzania aktów notarialnych
    • umowy przedwstępne,
    • umowy darowizny,
    • umowy przeniesienia własności nieruchomości lub innych praw w wykonaniu zobowiązania do wniesienia wkładu niepieniężnego do spółki,
    • zapisy windykacyjne,
    • umowy zniesienia współwłasności,
    • umowy/akty ustanowienia służebności gruntowych, osobistych oraz służebności przesyłu,
    • umowy majątkowe małżeńskie,
    • umowy zamiany,
    • umowy przeniesienia własności nieruchomości w celu zwolnienia się z zobowiązania,
    • umowy ustalające sposób korzystania z nieruchomości będącej przedmiotem współwłasności, w tym umowy o podział do korzystania,
    • umowy sprzedaży,
    • umowy ustanowienia odrębnej własności lokali,
    • umowy spółek,
    • umowy przeniesienia własności lokali w trybie określonym w ustawie o spółdzielniach mieszkaniowych, testamenty,
    • umowy działu spadku, umowy/akty ustanowienia hipotek, umowy/akty ustanowienia prawa użytkowania, umowy o podział majątku wspólnego małżonków po ustaniu wspólności ustawowej, umowy dożywocia,
    • umowy ustalające sposób sprawowania zarządu nieruchomością wspólną,
    • oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 § 1 pkt 4), 5) i 6) ustawy kodeks postępowania cywilnego,
    • umowy podziału spadku,
    • umowy/akty ustanowienia hipotek,
    • umowy/akty ustanowienia prawa użytkowania,
    • umowy o podział majątku wspólnego małżonków po ustaniu wspólności ustawowej,
    • umowy dożywocia.

• sporządzania aktów poświadczenia dziedziczenia (z wyłączeniem dziedziczenia na podstawie testamentów szczegółowych),

• przygotowania poświadczeń: własnoręcznego podpisu, zgodności odpisu lub kopii z oryginalnym dokumentem, daty sporządzania dokumentu oraz pozostawiania osoby przy życiu lub w nieokreślonym miejscu,

• spisywania protokołów spotkań organizacji, stowarzyszeń, spółek i wspólnot oraz przebiegu czynności i zdarzeń niosących ze sobą skutki prawne,

• depozytu notarialnego: przechowanie papierów wartościowych, dokumentów lub pieniędzy,

• sporządzania odpisów, wpisów i wyciągów dokumentów

• sporządzania projektów aktów, oświadczeń, a także innych dokumentów notarialnych.

Przed podjęciem decyzji o podjęciu czynności notarialnej prosimy o wcześniejszy kontakt z sekretariatem kancelarii. Notariusz Piotr Faron lub inna, upoważniona do tego osoba pomoże Państwu w uzgodnieniu formy i treści zamierzonej czynności, sprawdzi konieczne dokumenty oraz oszacuje koszty. Umożliwi to sprawny przebieg właściwego procesu czynności notarialnej przy należytym zabezpieczeniu prawnym każdej ze Stron.